Cikkek

Új év, új kezdet

De mi a siker titka?

2021. 01. 01.

Átlagosan minden második ember tesz egy vagy több kisebb-nagyobb horderejű fogadalmat újévkor. A leggyakoribb újévi fogadalmak közé tartoznak az életmódváltással, egészséggel kapcsolatos elhatározások. Mit tehetünk azért, hogy az életmódváltás ne csak január végéig tartson, hanem valóban egy életre szóljon? A siker titka a megfelelő célkitűzés: bár sokszor hajlamosak vagyunk nagy ígéreteket tenni, fontos, hogy mindig reális célt határozzunk meg önmagunknak. A motiváltság megtartásában sokat segít, ha apró részcélokat tűzünk ki, így gyakrabban érhetünk el sikerélményt, ami átsegít a nehezebb napokon is.  

 

Méregtelenítés

Az ünnepi lakomák után, az újév beköszöntével sokan érzik úgy, hogy itt a tökéletes alkalom a szervezet felfrissítésére, megtisztítására. A tisztító- vagy méregtelenítő kúra célja minden esetben az, hogy megszabadítsuk szervezetünket a felhalmozódott méreg- és salakanyagoktól. Egy hatékony tisztítókúra után immunrendszerünk hatékonyabban működhet, és testileg-lelkileg jobban érezhetjük magunkat. A méregtelenítés hasznos lehet a szervezetünknek, de csak akkor, ha a megfelelő körültekintéssel kezdünk neki, és kerüljük gyors eredményt ígérő, a drasztikus diétákat. Sokan fogyni szeretnének a tisztítókúra hatására, de szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy bár a tisztítókúra megelőzheti a fogyókúrát, a kettő nem helyettesíti egymást. Nagyon fontos, hogy a helyesen, biztonságosan kivitelezett tisztítókúra soha nem jár éhezéssel, koplalással, sőt, egyre jobban érezhetük magunkat tőle, ahogy a kúra hatására vitalitásunk és teherbíró képességünk javul. Már az is nagy változást jelenthet, ha csökkentett szénhidrát-tartalmú vagy reform ételekre váltunk, és ezekkel helyettesítjük a megszokott édességeket vagy pékárukat. Többféle tisztítókúra ismert, és persze mindenki másra esküszik, de azért van közös pontjuk: a legtöbb kúra bő folyadékfogyasztáson és csökkentett szilárd-bevitelen alapul. Ezen kívül viszont nagyon széles a paletta: a néhány napos léböjtkúrától  a rendszeres - hetente végzett - tehermentesítő napokig. Ilyenkor télen nagyon fontos a megfelelő vitaminbevitel is: amit táplálékkal nem tudunk bevinni, pótolhatjuk étrend-kiegészítőkkel.

 

Vágj bele ma!    

Persze az újévi megújulással kapcsolatos fogadalom vagy elhatározás nem csak a táplálkozással lehet kapcsolatban. Az év eleji lendületet kihasználhatjuk arra is, hogy változtassunk rossz szokásainkon vagy egyszerűen csak másképpen csináljuk a dolgokat, mint eddig. A gyakoribb testmozgástól a rendszeres énidő beiktatásáig rengeteg mindent tehetünk, hogy javítsunk a közérzetünkön, támogassuk az egészségünket vagy egyszerűen csak boldogabbak legyünk. Itt az ideje belevágni a régóta dédelgetett álmok megvalósításába, elkezdeni egy új hobbit vagy csatlakozni egy érdeklődésünknek megfelelő közösséghez: mikor, ha nem most?

 

5 tanács a siker érdekében

1. Reális, megvalósítható célokat tűzz ki!

2. Radikális diéta helyett gondolkodj életmódváltásban!

3. Tervezz lépésről lépésre!

4. Ne sürgesd a változást!

5. Keress társaságot! Ha hasonló a célotok, könnyebb együtt kitartani, átsegíteni egymást a mélypontokon!